28 marca
wtorek
Anieli, Sykstusa, Jana
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Misja publiczna bez komercji

Ocena: 0
276

– Abonament RTV opłaca obecnie tylko 13 proc. gospodarstw domowych. Zwiększone wpływy z jego tytułu mają poprawić i ustabilizować finansowanie zadań mediów publicznych. Chodzi o to, by można było realizować misję publiczną bez ulegania presji komercyjnej – opisuje projekt nowej ustawy o abonamencie RTV wiceminister kultury Paweł Lewandowski

fot. MKiDN

Z Pawłem Lewandowskim, wiceministrem kultury i dziedzictwa narodowego, rozmawia Ewelina Steczkowska

 

Co zakłada nowa ustawa o abonamencie RTV?

W projekcie nowelizacji ustawy abonamentowej do procesu rejestracji odbiorników i identyfikacji ich użytkowników zostali włączeni dostawcy telewizji płatnej. To z jednej strony uprości rejestrację odbiorników, a z drugiej poprawi skuteczność poboru abonamentu RTV. Dostawcy telewizji płatnej będą mogli odbierać od klientów zgłoszenia rejestracyjne odbiorników i przekazywać je Poczcie Polskiej, która nadal będzie zajmowała się rejestracją odbiorników, poborem opłat, kontrolą abonamentową i weryfikowaniem zwolnień.

Jednocześnie ustawa wprowadzi abolicję dla zalegających z opłatami abonamentowymi, ponieważ zostali oni wprowadzeni w błąd przez poprzednią władzę, która zachęcała do niepłacenia abonamentu.

 

Co oznacza dla gospodarstw domowych wejście tej ustawy w życie?

Ustawa nie nakłada na obywateli żadnych nowych obowiązków. Abonament nadal będą musiały opłacać gospodarstwa domowe posiadające odbiornik, który umożliwia natychmiastowy odbiór programów. Zmiany – pozytywne – polegają na uproszczeniu rejestracji odbiorników i wspomnianej abolicji, która obejmie ponad 2 mln gospodarstw domowych.

 

Czytaj dalej w e-wydaniu lub wydaniu papierowym
Idziemy nr 12 (598), 19 marca 2017 r.
Artykuł w całości ukaże się na stronie po 29 marca 2017 r.

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Dziennikarka z wykształcenia i z powołania. W "Idziemy" pisze artykuły o tematyce historycznej i społecznej. Publikuje także w miesięczniku "wSieci Historii" oraz prowadzi poranne pasmo w Telewizji Republika. Wcześniej współpracowała z tygodnikiem "ABC" oraz "Frondą". Pasjonatka historii.

- Reklama -


Najczęściej czytane artykuły

SALON DZIENNIKARSKI

- Reklama -

- Reklama -